luni, 16 august 2010

Vis (?)


Nu am probleme cu hartile. Imi place sa cred ca nu am nici probleme cu orientarea da' asta nu inseamna ca nu ma pierd. Ma pierd pe mine, pierd obiecte, pierd oameni, pierd cam tot ce se poate pierde.
Intr-o deloc insorita zi de toamna s-a intamplat sa ma pierd pe mine. De obicei nu ma supar si nici nu intru in panica, sunt obisnuit cu locuri necunoscute dar colegu meu care statea pe scaunul din dreapta incepea sa creada ca nu o sa-si mai vada niciodata mama. S-a calmat dupa vreo 2 ore cand a vazut ca suntem pe drumu bun si aveam din nou totu sub control.
Mica escapada prin locuri care pana si in ziua de azi imi sunt straine ne-a dat peste cap programu asa ca am ajuns sa ne indreptam spre casa pe intuneric. Mai aveam vreo 20 de km de condus pana la o masa calda si un dus si ne gaseam intr-un loc unde nici radiou' nu mergea, in jur nu era nimic. O mare campie pazea soseaua pe ambele sensuri si totul mergea spre un deznodamant linistit. Asta pana dupa Curba. Imediat ce am iesit din Ea am gasit acelasi peisaj cu o mica schimbare insa. O fata intre 15-18 ani, par lung si brunet, imbracata numai intr-un tricou alb care-i acoperea soldurile, mergea pe aceeasi directie cu noi. Am depasit-o si dupa vreo 20 de metri am oprit. M-am uitat la colegul meu
“Ai vazut-o?”
“Am vazut-o”
“Ce facem? Intoarcem masina?”
“Facem cum vrei, tu esti soferu”
si am bagat in marsalier. M-am gandit ca fata s-a pierdut sau a fost rapita sau a fost violata sau...orice alt scenariu din “stirile de la ora 5”. Dupa aproximativ 10 metri am incetinit putin in speranta ca o s-o vedem mai bine. Dupa mai bine de un minut am oprit.
“Tu ai vazut-o?”
“Acum sau prima oara?”
“Acum”
“Nu”
“Da' prima oara?”
“...”
“Vrei sa cobori sa o cauti?”
“Eu din masina asta nu cobor pana in fata casei”

Am pus faza lunga si m-am uitat atent in jur: campie, campie campie. Nici o casa, nici un copac, nici un alt drum, nici o logica.
Dupa juma' de ora am ajuns acasa. Totu a revenit la normal insa io si colegul meu nu am mai vorbit niciodata despre asta. De fiecare data cand trecem cu masina prin locu' ala ne uitam unu la altu si il intreb cu privirea
“Ai vazut-o?”
“...”

Niciun comentariu: